psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Fredag.

Kategori: Alwin

Igår och idag har det gått mycket bättre med nappen för Alwin. Han kunde vara utan i flera längre stunder igår och idag också så det går framåt. I vagnen bara måste han ha den men det går bättre annars så det är bra iaf.
Nu är det största problemet sömnen. Han vaknar senast 5:30 VARJE dag och vid 8:40 går vi till förskolan, då blir han trött i vagnen och nästan somnar. Om han somnar i vagnen blir han sur när jag väcker honom och det är mycket svårare att få honom att somna sen när han ska sova.
Sover han inte i vagnen somnar han tydligen lite överallt på förskolan, igår somnade han i en snödriva. Så vi bestämde med personalen att han ska sova en längre stund på dagen så att han kanske kan hålla sig vaken till iaf kl 20 på kvällen och då kanske sova en timma längre på morgonen.
Igår la vi honom 19:30 sen tar det en stund för honom att somna så han somnade senare igår iaf. Idag vaknade han 5:50. Tror jag. Min mobil lös men jag hade inte hört appen så jag vet inte riktigt. Men det var då jag vaknade och märkte det iaf. Så det går framåt.
Idag la jag honom 11:40, han somnade 12:10 och jag låter honom sova till 14 ungefär. Kanske tio över. Om han nu inte vaknar själv vilket han gör ibland.
Det är fredag men jag är väldigt seg. Är inte glad eller ledsen. Längtar bara efter Emil. Är svårt att hitta på saker med Alwin nu. Han vill inte leka ute så länge, oftast leker han en stund, kanske 10-15 min, sen går han till vagnen och visar att han vill åka.
Så det är skönt på ett sätt men det känns som att han borde vilja leka mer.
Nu ska jag kolla på Bones som jag gör heela tiden nu. Är inte superbra men får tiden att gå.
 
Våran morgon <3
Kommentera inlägget här: