psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Ensam hemma

Kategori: Allmänt

Jag vaknade 7 imorse. Doris vällte ner grejer från våran bänk på natten så jag fick gå upp och fixa det, sen sov jag jättedåligt fram till 7. Får hoppas att jag kan sova längre imon. Kanske ta eb theralen? får se ..
Har iaf städat mellan 9-13 ungefär. Bytt lakan, torkat bänkar, dammsugit, städat bådas skrivbord, till och med flyttat alla Emils gitarrer och lagt på sängen för att kunna dammsuga under hans gitarrställning?
Det händer inte ofta. Han har 6 gitarrer i den, egentligen ska iaf 4 gitarrer upp på väggen men det har han inte fixat än.
Så nu har jag typ inget att göra. Jag tänkte att jag skulle torka golven också men medans jag dammsög blev jag så sur och irriterad på allting (ingenting) så jag skiter i det. Orkar faktiskt inte. Vissa dagar hade jag gjort det ändå, tvingat mig, varit "duktig", men jag orkar inte och det är okej.
Det gick ändå ganska fort att städa nu när Alwin inte är hemma. Gick det såhär fort innan han kom? När jag städar när Alwin är hemma gör jag ju inte lika noga och det tar ändå längre tid. Då måste jag ta paus för att leka, mata eller roa honom på nåt sätt. Så det känns wierd. Nu vet jag inte vad jag ska göra resten av dagen.
Har satt på kaffe och ska spela lite tror jag. Kl 14 ska jag tvätta sen ska jag nog gå på promenad. Hoppas jag orkar det ..
Är ju rätt skönt att vara ute och gå utan barnvagn faktiskt. Ovant. 
 
Förresten så blir Alwin 11 månader idag <3
Kommentera inlägget här: