psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Hon sjunger kärlekssånger för min hud, hennes tunga skriver mjuka melodier

Kategori: Alwin, dåliga dagar

Torsdag. Städdag. Alwin har inte vart på så bra humör idag. Hoppas att det bara var för att han behövde sova. I två nätter har han vaknat ganska tidigt på natten, runt 23-00 och varit ledsen. Sen har han somnat om i våran säng och sovit med oss hela natten. Jag sover inte bra när han sover i samma säng. Jag vaknar så fort han rör på sig. Men hellre det än att gå upp 4:30 på morgonen. Så det funker okej.
 
Igår var en jobbig dag. Alwin brukar ställa sig upp mot diskmaskinen när den är öppen och det brukar gå bra, han sätter sig ner själv och det brukar inte vara några problem. Men igår halkade han eller nåt så han rev sig mot diskmaskinskanten på magen och fick ett rivsår som är kanske 7 cm långt. Det såg hemskt ut först men efter några timmar hade det röda runtomkring lagt sig så det såg ut som ett vanligt rivsår.
Vi gick iaf och mötte Emil en stund efter att det hände för jag hade sån ångest. Vi gick till Max för att Emil skulle äta. Jag hade ingen matlust, ville bara inte vara ensam.
Jag ringde 1177 en stund efter att det hände. Jag tänkte att det inte var någon fara, att jag inte skulle behöva åka in eller nåt eftersom det inte var nåt sår, det blödde inte eller nåt. Men Emil tyckte jag skulle ringa iaf och det gjorde jag. Hon sa att så länge det inte är ett öppet sår är det lugnt. Hon sa att det skulle bli ett blåmärke sen men det var ingenting jag behövde åka ni för.
 
Idag ska jag försöka hitta energi till att städa. Är inte alls på humör men vill ändå ha det gjort. Tror jag. Helst vill jag städa på fredagar så jag har rena lakan på fredagskvällen men jag vet inte .. Får se. 
Ledsagaren kanske kommer sen. Får se om jag orkar. Och imorgon ska vi till PO.
 
 
Kommentera inlägget här: