psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Du träffar alltid hjärtat mitt

Kategori: Alwin

Alwin är nu 10 månader, väger 9 kg och är 76 cm lång <3
 
Jag var på Bvc igår, han ligger över kurvan på längden och lite under kurvan på vikten, men han mår bra och är hur pigg som helst. Han är en lång och smal bebis bara, och det var hans pappa också så antar att han blir väldigt lång när han blir äldre. Emil är 1,87 tror jag.
 
Jag har tänkt länge på att Alwin ska sova på sitt rum. Har ibland känt att det skulle vara skönt att kunna lägga sig i rummet utan att behöva vara tyst eller att inte få tända en lampa. Vi har haft en liten lampa tänd därinne men den lyser så svagt så det blir jobbigt att läsa. Samtidigt har jag inte känt mig redo. För några veckor sen skulle jag få sova hela natten så vi fixade luftmadrassen inne på Alwins rum så jag kunde sova där. Det är alltid jag som vaknar på nätterna när Alwin vaknar annars. Emil skulle till och med ta medisineringen ensam på morgonen så jag kunde sova ut. Den natten sov jag värre än vanligt. Rummen ligger vägg i vägg så det är inte direkt långt borta. Men jag var rädd att Emil inte skulle vakna om Alwin ville nåt. Han gör ju det. När han vet att jag inte är där och tar hand om Alwin så vaknar han, han tror att det är nåt undermedvetet, och det tror jag också. Det hade gått bra för dom iaf, Alwin hade vaknat 1 gång tror jag för att han ville ha nappen annars var det lugnt. Kommer inte ihåg vilken tid han hade vaknat sen men han hade fått i sig välling också. Emil matar aldrig annars typ. Nån enstaka gång då och då. 
Men iaf. Jag sov jättedåligt utan Alwin. Och för oroskänslorna. 
Det gjorde jag inatt också. 
 
Vi (jag) brukar få gå runt och sjunga med Alwin i famnen, ibland kan det ta 30 min. Tar paus ibland också för jag orkar inte .. Men iaf, ivland tar det 1 timme och 30 min, men då är det många pauser och han verkar helt enkelt inte trött.
Vi flyttade in Alwins säng på hans rum. Emil sa att han skulle hjälpa med nattningen så han började. Vi tog upp honom om han var ledsen annars fick han ligga kvar i sängen. Vi sjöng, strök över pannan, buffa på rumpan. Sista omgången tog jag, då var han i min famn och jag sjöng, men jag stog stilla på samma ställe. När jag märkte att han höll på att somna så la jag ner honom. Han kollade konstigt på mig först, hade stora ögon och såg inte alls trött ut, men tillslut la han sig på sidan och blundade. Jag sjöng lite och buffade på rumpan men slutade sedan sjung, Buffade mindre och mindre och tillslt sov han. Allt som allt tog det 45 min, men bvc sa att det skulle gå lättare och lättare för varje gång.
Han sov bra inatt, han tappade nappen några gånger men jag hade lagt ner några extra i sängen som han hittade så jag behövde inte gå upp. Det som var jobbigt var faktiskt katterna .. När man ändrar nåt här så ska dom hålla på hur mycket som helst, leka, kolla, se vad som händer.
Alwin sov mellan 8:15-6:10 ungefär.
 
Nu på morgonen brukar han somna runt 8:30-9:00 nångång. Nu tog det bara 20 min att natta honom. 
Nu vakna han så får se när jag orkar skriva nästa gång <3
 
Kommentera inlägget här: