psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

14 februari 2017

Kategori: Alwin

Det är fjärde dagen i rad idag som jag har gått upp 4:30. Alwin har fått för sig att det är morgon då så ja .. Monitorn låter när han gnyr eller pratar, jag låter honom ligga kvar ett tag för att se om han kan somna om men det har inte funkat hittills. Då har jag gått upp, bytt blöja, gått på toa sen börjar han bli hungrig så då gör jag välling.
Sen lägger jag honom mellan oss i sängen för att se om han kan bli trött men det händer inte ..
Så då får vi gå till hans rum och leka. Okej, Alwin leker, jag sitter och kollar på telefonen en del. Det är rätt skönt att han ändå kan leka själv, så jag iaf hinner vakna lite och så. 
Kl 6 väcker vi Emil. Försöker. För att han ska sluta 16 ist för 17. Det funkar helt okej faktiskt. Idag sa jag att vi får komma på ett sätt att få Alwin att sova längre, och han sa faktiskt att han får la gå upp istället. Gulligt att han sa det men jag vet ärligt talat inte hur det hade gått. Han kommer knappt upp kl 6. Och han kan inte säga till Alwin att han behöver ligga kvar 15 min till. Men men. Vi får se hur vi gör.
 
Idag firar jag och Emil 6 år tillsammans <3 
Fast vet inte om vi kommer fira direkt. Nån dag ska vi äta frukost till middag för jag vill ha det. Det är la de ..
 
Och idag ska jag på studiebesök på en möjlig praktikplats. Får se hur det går. Läskigt att ta med Alwin, det är så jobbigt om han skulle behöva byta blöja eller äta eller nåt. Känns inte som att det är så barnvänligt .. Men får se. I värsta fall får vi la gå hem och komma tillbaka en annan dag. Det ligger 5 min bort om ens det. PO följer med också.
 
 
Kommentera inlägget här: