psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Punka

Kategori: Alwin

Jag klarade det. Vid 10 gick jag med Alwin till Babyproffsen för att fixa punkteringen på barnvagnen och allt gick jättebra. Hon tog båda framdäcken för att se om båda var trasiga. Medan hon fixade så gick jag och Alwin runt och kikade i affären. Dom hade en liten lekhörna där vi var en stund, det fanns små fåtöljer där som Alwin ville sitta i, det var ganska roligt. 
Efter 10 min var hon klar. Hon sa att det hade fastnat en metallbit i slangen eller däcket. Vet inte riktigt hur den kom dit men aja. Allt som allt så kostade det 199 kr. Jävligt dyrt tycker jag. 99:- för slangen och 100:- för jobbet. Alltså 100:- för ett jobb på 10 min?
Men men. 
När vi kom hem somnade Alwin ganska med en gång. 11:30 somna han och han sover fortfarande. Han lär sova till en stund efter 13 iaf. Eftersom vi inte vart ute så mycket sen i lördags (då vi såg punkteringen) har han inte fått så mycket intryck så han sover bara en gång per dag nu för tiden. Iofs kan det vara för att han är stor nu också men det känns som att det är lite både och. 
Så nu för tiden somnar han runt 11 och sover ca 1 timme och 40 min. Får se om det fortsätter så.
När han vaknat och ätit ska vi till stan. Ska bli skönt att inte behöva känna sig inlåst här. Han är ju uttråkad av att bara vara inne också. Han behöver inte massa leksaker, lekplatser eller massa spring om vi är ute, utan det räcker med att åka vagnen och kolla på omgivningarna så märker man att han mår bättre, får mer energi och blir inte lika lätt gnällig.
Så det ska bli väldigt skönt att komma ut. + att Alwin verkligen behöver nya byxor. Han har växt ur strl 80 nu så behöver nya kläder i 86. Det viktigaste just nu är byxor. Kanske bodysar också, eller kanske ska börja med vanliga tröjor? Snart iaf.
Jag skulle också behöva nya kläder. Ett par byxor har gått sönder mellan benen nu så har typ 3 par. jag vill ha bekväma byxor man kan springa och leka i ute, inte massa tajta jeans man inte kan sätta sig ner i för att man visar röven. Tröjor och t-shirts behöver jag också men allt är så jävla fult. Seriöst, magtröjor? Mm det hade jag när jag var 7 ..
 
Får se om jag hittar nåt. Behöver helst prova men det vågar jag inte ensam med Alwin så jao.
 
 
Kommentera inlägget här: