psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Vecka 31

Kategori: Allmänt, Graviditet

Min rygg har börjat krångla nu. Tror jag har gått upp 12-13 kilo så det är ju förståeligt. Men väldigt jobbigt. Kan inte gå så långt innan jag får så ont att jag måste gå så att det ser ut som att jag skitit på mig. Men det är ändå okej, hoppas inte det blir värre bara. 
I lördags kollade vi på barnvagn igen. Vi ska antagligen ha en Emmaljunga City Cross med en viking liggdel, den andra liggdelen är så jävla stor. Men vi ska dit på torsdag igen och ställa frågor till personalen. Har inte vågat det än men vi måste beställa vagn snart så ah. Emil får nog fråga det mesta. 
Idag har vi varit på sista Aurora samtalet. Kollade på förlossningsavdelningen igen, andra gången. Känns ändå bra att veta hur det ser ut där och så. Kollade på familje BB också, inte gjort det innan. Känns bra att man kan äta maten inne på rummet om man vill det, och inte behöver sitta ute i matsalen. 
 
Mår bättre idag än jag gjorde igår. Trodde vi hade Aurora igår så jag och Emil tog oss till sjukhuset sen kom jag på att det var den 26:e så blev sur och ledsen på mig själv. Var så otroligt trött också. Idag har jag sovit bättre och fått i mig kaffe och så var Emil på bättre humör också och då mår jag bättre. Så idag ska jag försöka orka diska. Måste verkligen. Har packat ner det mesta så har inget att äta på. Och Emil får köpa middagen idag. Har ingen aning om vad det blir .. Inte han heller. 
 
Imorgon får vi nycklarna till nya lägenheten.
På torsdag ska vi kolla vagn.
På fredag-söndag är Emil hos sin mamma och fixar med boupptäckningen.
Nästa vecka ska vi nog börja försöka flytta alla kartonger och påsar till nya lägenheten. Helgen nästa vecka ska vi flytta, Emil har 2 kompisar som hjälper till, ena har släp men det kan vi bara ha i 4 timmar så det är bättre att vi tar alla kartonger och de själva så kan dom ta alla stora möbler den helgen så det går fortare. Jag tänker ju inte bära nåt tungt så Emil får ta det mesta. 
Känns som att det går väldigt fort nu. Om 2 veckor bor vi liksom där. Och jag ska vara ensam hemma där på dagarna. I en as stor lägenhet. Knäppt.
 
Förresten så har jag inte lagt upp några bilder på magen för instagram bilderna funkar aldrig här. Men Emil har lärt mig hur jag ska lägga in bilderna på datorn så nu kan jag göra det iaf. Har inte tagit särskilt många bilder på magen, har ju inte mått så bra. Men nu har jag börjat ta fler, har börjat tänka mer på att det kanske är roligt att kolla på i framtiden.
 
Denna är från början av oktober. Har ingen aning om vilken vecka jag är i men magen är iaf pluttig. Tyckte den syntes mycket där ..
 
 
Vecka 28. Första bilden på stora magen. Pappa ville ha en bild, därför jag tog den. Tror den är ungefär lika stor fortfarande.
 
Vecka 28, samma dag.
 
Vecka 30.
 
Vecka 30, samma dag.
Kommentera inlägget här: