psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Känslor

Kategori: dåliga dagar

Emil ska ut med jobbet idag. Han har köpt ny skjorta, slips, näsduk och skor för att gå på en julfest med jobbet. Vid 11 åker dom till nåt ställe, bussen hem går kl 12 i natt. Så jag ska vara ensam med Alwin. Som jag alltid är, men ändå. Jag älskar att vara med Alwin, han är rolig och världens gulligaste, men det tar på krafterna. Emil verkar inte förstå det. Han har varit ensam med Alwin i högst ett par timmar, i somras senast, då Alwin somnade i vagnen och oftast sov hela tiden man var ute. Det gör han inte nu. Ibland bara. Och han har börjat tycka att det är tråkigt att åka vagn. Han börjar gnälla och gny. Jag vet inte vad jag ska göra. 

Jag ska alltså ta hand om Alwin idag, städa lägenheten, byta lakan, handla, duscha & raka benen, äta mat, mata alwin. 

Jag vill bara gråta men det går inte. Jag har inte tid. 
Ikväll ska jag försöka få Alwin att somna tidigt, spela wow och äta godis. Som förr. 

Kommentera inlägget här: