psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Oro och ångest

Kategori: Allmänt, dåliga dagar

Oro finns hela tiden. Är det inte kramper så är det medicin, bajs eller som nu, matvägran.
Alwin har ätit jättedåligt sen i lördags. Kanske 1 högst 2 ordentliga mål mat om dagen, annars får han bara i sig några klunkar i taget. Han är pigg och glad som vanligt, har ingen feber och verkar inte må dåligt eller ha ont på nåt sätt. Så varför vill han inte äta?
Vet inte om de kanske kan vara tänder på gång. Han tuggar på sina händer hela tiden, dregglar mycket och det känns som att nåt är på väg upp i tandköttet men de har känts så där länge, sen han va runt 2 månader. Frågade bvc då och de sa att de kunde va en ofarlig cysta som de kan få ibland. Jag vet inte.
Bvc verkar inte så oroliga nu heller. Hon sa att matvägran kan gå i perioder helt utan anledning, så jag skulle höra av mig om de fortsatte. Vet inte hur länge man ska vänta me o gö de igen? Skrev till dom igår.
Lite tur iaf är att han ätit lite lite bättre idag. Han åt 120 ml igår vid 21:30. Idag runt 8 några klunkar, vid 10 åt han 120 ml och vid 12 typ 80 ml. Så det är bra.
Ska på efterkontroll idag kl 15. Hoppas han äter nåt innan de, vill inte att han ska bli panik hungrig där. Om han nu blir de nuförtiden .. men men.

Oron för kramper och medicinen finns hela tiden. Är så jobbigt om han spyr inom en halvtimme efter han fått medicinen för då får vi gissa hur mycket mer han ska ha av vad. Nu är jag också orolig för hans bajs. Han bajsar dåligt. Bajsade inte igår och har inte gjort de idag än. Senast var i förrgår och innan de bajsade han inte på två dagar.
Och nu är det matvägran också. Han mår iaf bra men känner mig orolig och ledsen hela tiden för ingenting funkar liksom inte. Alltid är det nåt. Och igår bråkade jag och Emil. Vi pratade mycket efteråt men jag mår fortfarande dåligt över det. Vet ingenting.

Kommentera inlägget här: