psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Find where you belong.

Kategori: Allmänt, KBT, psykolog, social fobi

PO ringde för en stund sen. Hon hade fått tag på min nya psykolog och dom hade pratat en del om mig. PO sa att jag tyckte att det var jobbigt att komma imorgon och psykologen hade varit jätteförstående. Hon har jobbat med väldigt många som har den problematiken som jag har så hon förstod om jag tyckte det var jobbigt och helt plötsligt ändra på mina rutiner, men hon tyckte att jag skulle tänka på att om jag går imorgon så är det bara fredagar vi ska träffas. Varje fredag samma tid så det känns bättre iaf.
Och om jag skulle bli sjuk nån gång så ringer inte jag och avbokar för det vågar jag inte, och hon ville inte mejla med patienter för hon tyckte inte det var säkert eller nåt, så hon sa att jag kan mejla PO så mejlar hon psykologen och om hon blir sjuk så mejlar hon PO så mejlar PO mig. Så det känns bra också.
Om jag känner att jag inte kan imorgon så sa hon att det inte gör nåt, jag behöver inte meddela eller nåt, kan bara skita i det om det känns för jobbigt så träffas vi nästa fredag samma tid istället. Också väldigt skönt. Får se hur det känns imorgon.
Sen sa PO att hon kunde följa mig dit om jag ville. Isf går jag först till PO:s kontor sen går vi tillsammans till psyket så sitter vi i väntrummet tills det är min tur. Men jag får se hur det känns imorgon. Känns iaf bra att jag inte behöver tvinga mig själv om jag nu skulle må dåligt.
Kommentera inlägget här: