psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Julen.

Kategori: Allmänt

Det har vart hemskt och det har vart trevligt.
I tisdags när vi kom fram käka vi kvällsmat sen gick David och la sig typ så jag, Sanna och Emil satt och drack vin i köket. Jag blev ganska onykter och prata på, fick ångest över det också för jag får alltid det. Men jag och Sanna prata mycket också så det var trevligt. Och behövligt.
På onsdagen, julafton, var den hemskaste dagen. Pappa skulle komma dit med sin flickvän Sussi och hennes barn. Jag trodde att det kanske var 1-2 st men det var tydligen 4 st så jag fick massa ångest och klara inte ens av att hälsa. Låg inne på rummet för det mesta och grät. Dom åkte innan 15 nån gång för min pappa var störd, sen kom farmor & farfar och jag kunde äta när dom var där. Kunde inte det innan.
Innan maten öppnade vi julklappar. Var roligast att se Althea och Kendra öppna MASSA paket. Jag fick 300 kr av pappa och en bild på Kendra och Althea av Sanna av dom. 
Barnen verkade bli väldigt glada över sina presenter från oss iaf. Althea fick en My little Pony häst man man måla på (tydligen bara en gång för pennan man fick med var permanent) och Kendra fick en grej man kan spela på. Vet inte vad det heter. Man spelar på den med två pinnar iaf ..
 
Dagen efter det åkte Sanna och David med famij iväg vid 12 och kom hem runt 20 tiden. Jag och Emil kolla mest på tv. Sagan om ringen. Men åkte till Stenungsund en sväng också. Donkan.
På fredag skulle vi åka hem. Skulle träffa Emils bror men han kunde inte. Vi kolla inne på Sci-fi bokhandeln men hitta inget direkt. Annars kolla vi inte så mycket för ALLA var där och jag var hungrig och ville inte stressa i mig maten. Vi käka på subway iaf. Tåget gick 16, var framme runt 19. Gick hem och mös med katterna och bada. Katterna verkade bli glada iaf. Saknade dom så mycket <3
 
Idag gick vi på stan en stund. Hitta faktiskt saker. En tröja, 2 BHar, 5 pack strumpor, 2 pack strumpor, 3 pack trosor. Imon ska vi till Grand Samarkand men Emil ska gymma först. Skulle egentligen följt med men kolla på hemsidan och om man ska prova på ska man tydligen vara med en intruktör och göra träningsschema och sånt så jag vill inte längre. Emil ska hjälpa mig hemma sen istället. Vågar inte riktigt än.  Men bra att jag inte sa NEJ iaf. Tänkte på den en stund innan och så. Ska nog våga ´nån gång.
 
Idag hade snön kommit till Växjö.
Kommentera inlägget här: