psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Regn

Kategori: Allmänt

Nu har det varit fint väder ganska många dagar så nu känns det faktiskt ganska skönt med en regnig dag.
Alwin sov sämst inatt. Han vaknade vid 23 men kunde somna om, sen vakna han vid 1 men kunde somna om igen, sen vaknade han vid 2-3 tiden och kunde inte somna om förrän vid 5:30. 6:30 gick larmet men vi låg kvar till 7. Idag är nämligen första "riktiga" dagen på förskolan då kan går 8-16. 
På förra förskolan var dom så himla otydliga med allt. Jag visste inte hur många timmar vi fick ha eftersom jag bara läser matte så vi hade honom 15h. Sen ville vi utöka men dom hade ingen aning heller så jag ansökte om 20h och det skulle ta en månad innan det gick igenom. Det gick igenom lagom till Alwin började på nya förskolan. Där ansökte jag om mer än 15h i veckan och det betyder tydligen att man får välja .. Så nu ska jag försöka klara matten på 2 månader som jag inte förstår ett piss av.
 
Emil lämnade idag och förhoppningsvid blir det hans grej hädanefter. Han börjar också 8 och förskolan ligger på vägen så det blir perfekt. Så hämtar jag vid 16. 
Idag har jag inte pluggat än men jag har varit så jävla trött pga natten .. Så jag hoppade det nu på morgonen. Ska på lektion kl 12:30-13:50 sen får jag la plugga hemma i eftermiddag också. Annars finns det faktiskt lektionstid och handledningstider för mig att gå på varje dag. Handledningstiderna är bara för mig också så då får han fanimej förklara så jag fattar.
 
Idag är det vanlig lektion så jag kommer inte kunna få så mycket hjälp, men bara jag är på skolan så pluggar jag bättre så det får bli så. Hoppas bara det går bra för Alwin idag så jag inte behöver hämta tidigare. Antagligen kommer han somna innan lunch där för han sov ju bara en timme imorse men då får det bli så. Dom har sagt att det inte gör något. Så hoppas han äter där också. Frukt går bra för honom men lunchen är jobbig. Han har iaf börjat smaka på maten så det går framåt.
Kommentera inlägget här: