psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Vecka 39

Kategori: Graviditet

I fredags var jag och Emil hos barnmorskan igen. Mitt sf mått hade gått från 34 till 37 på bara två veckor. Först verkade hon förvånad, sen sa hon att det var normalt. Så säger hon om allt. Det kändes inte som att det var normalt. Men men.
Sen sa hon att han hade fixerat sig också. Så det är därför jag känt ilningar/stick långt ner i magen, han har tryckt på med huvudet. Är också därför det blivit jobbigare att gå, som folk beskriver det så känns det typ som att gå runt med en boll mellan benen, så nu fattar jag varför höggravida vaggar fram på slutet. Ont gör det också, så sitter mest hemma och gör ingenting. Går inte på fler möten nu eller nåt. Förutom till barnmorskan.
 
Beräknad födelse om 12 dagar. Jag tror att han kommer om 13 dagar, på min födelsedag, bara för att det är det datumet jag inte vill. Hur kul blir det för honom i framtiden att fylla år samma dag som mamma? Men får se. Emil tror att han kommer på söndag. Dom har gissat datum på Emils jobb också. Antagligen så kommer jag gå över tiden och bli igångsatt, känns som min vanliga tur ..
 
Vi har fått hem våran vagn nu, så det enda vi behöver köpa är ett babynest som vi glömt att beställa, sen är allt klart. Har fixat skötbordet, och Doris har hunnit göra sönder den där dynan vi fick av Emils mamma, sån man blåser upp och har nåt lakan över. Så har tejpat den men får se om de håller. Annars får vi köpa en ny vilket inte gör nåt för mig för jag ville ändå inte ha sån.
 
Gick ner till källarn nyss och satte på en tvättmaskin, jävlar va trött jag blev av det bara. Behöver typ sova middag för det .. 
 
 
Förresten så ska vi se Kent i oktober <3 i gbg blir det. Ställde oss i kön kl 12 när biljetterna skulle släppas men då kunde man tydligen ställa sig 11:30? vi satt och vänta i 40 min iaf, sen kom vi in och skulle välja ståplatser så går det inte? Helt jävla störd sida. Finns det inga biljetter kvar borde man inte få komma in dit för att välja heller .. 
Min lillasyster fick iaf tag i biljetter till extraspelningen i Gbg så vi ska gå med henne och hennes pojkvän. Får bara kolla så pappa eller storasyster kan vara barnvakt men tror inte det ska vara nåt problem.
 
Kents sista spelning <3
Kommentera inlägget här: