psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Matvägran

Kategori: Allmänt, Alwin

Det är alltid nånting som inte ska funka. Alwin matvägrar. Han har hållt på i över en vecka nu. Han äter litegrann då och då, inte alls så mycket som innan. Har pratat med BVC och dom säger att det är normalt och inget att oroa sig för. Men det gör jag. Hela tiden. 
Försöker mata var 3:e timma men han äter inte. Han åt 150 ml igårkväll runt 20 tiden. Sen åt han kanske 60 ml imorse vid 8, sen har han inte ätit nåt. Nån sked puré bara. Han vill inte ha det heller. Eller gröt.
Jag går sönder. 
Oroar mig alltid för nåt. Har gråtit mest hela dagen för att han inte vill äta. Han är pigg och glad, men äter ändå inte. Idag har han varit väldigt grinig och han verkar hungrig men ingenting .. Han äter inget. 
Vad ska jag göra?
Hur länge är okej att matvägra när man är 5 månader?
När han matägrat i 2 dagar sa jag till bvc men det var inget farligt sa hon. På dag 4 var det heller inte farligt, men nu är vi på dag 9, bvc svarar inte på mejl eller telefon så jag vet inte?
Han har inte feber, verkar inte sjuk på något sätt. Det enda som är annorlunda är att han vart väldigt grinig idag.
Så .. Min dag har varit väldigt jobbig. För lite sömn i flera veckor, grinig bebis, oro för medicin och kramper, oro för matvägran ..
Därför har min dag mest bestått av tårar.
Jag vet inte vad jag ska göra. 
 
Nån har börjat gilla sin snutte <3
 
Kommentera inlägget här: