psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Alwin

Kategori: Allmänt, Alwin, Epilepsi

Har börjat på förlossningsberättelsen kanske 17 gånger nu. Jag orkar inte. Hinner inte skriva hela, inte så utförligt som jag vill iaf, innan det finns nåt att göra igen.
En väldigt kort en:
Alwin föddes den 4 april 2016 kl 18:07
Han vägde 3772g
Han var 51 cm lång.
 
Förlossningen tog 14 timmar varav 25 min krystvärkar.
Vi stannade på BB i 3 dagar, sen åkte vi hem.
5 dagar efter födsel fick Alwin kramper.
Fram och tillbaka på sjukhus några gånger, sammanlagt 25 dagar. Det blev en tripp till Lund också.
Han äter nu 4 olika mediciner, vi håller på att trappa ur en just nu. Det jobbiga är att han krampar ca 2 dagar efter att vi sänkt dosen. Han är väldigt känslig vid medicinjusteringarna, så vi har höjt en annan medicin (som vi ändå skulle höja) så vi får se hur det här går.
Han har Epilepsi och läkarna är väldigt säkra på att det kommer växa bort. Jag har det i släkten och de har växt bort på dom också så vi får hoppas att det går över.
Han har inte haft nån kramp på 3 dagar nu. Vi åker inte in för det längre. Han får en kramp, vi filmar om det finns möjlighet, sitter bredvid och tröstar, försöker få kontakt. När krampen är över ringer vi akuten där dom antecknar i journalerna så att hans läkare vet vad som händer. Kramperna varar mellan 1-2 min.
 
Väldigt kortfattat men iaf. Är seg i huvet och nu har jag iaf skrivit lite ..  
Har inga bilder på datorn heller och orkar inte lägga in nu :<
 
Kommentera inlägget här: