psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Oro ångest rädsla

Kategori: Allmänt, autismspektrumtillstånd, dåliga dagar, personligt, social fobi, säkerhetsbeteenden, ångest

Jag förstår mig inte på mig själv. Är spyfärdig och har varit det sen igår. 
I lördags var jag och Emil på Bishops. Skulle försöka äta där och det gjorde jag också. Fick inte ens i mig halva portionen men ändå .. Drack sammanlagt 1 och en halv öl ungefär. Eftersom jag åt så mycket (tycker jag) så var jag inte direkt full. Lite påverkad bara. Det slutade iaf med att jag skrev till en kompis på facebook. Kompis? Jag vet inte. Vi gick i samma klass för 2 årsedan och har inte pratat sen dess typ, men hon hoppar på samma buss som mig på måndagar så vi har börjat prata lite med varann. Vi har inte umgåtts annat än i ett klassrum och på en buss. Så jag skrev till henne iaf för egentligen så vill jag ha en kompis. Men jag vågar inte. Men Emil tjata som fan så jag skrev iaf. Sen bestämde vi att vi kunde hitta på nåt på tisdag och just då blev jag glad. Det var hon som frågade så jag slapp känna mig konstig och sånt med att fråga (det är bara jag som är konstig om jag gjort det, i mitt huvud).
Vi skulle vara hemma hos henne iaf och det kändes okej först, men nu har jag haft ångest över det sen i lördags kväll. Oro/ångest. 
Så jag tänkte att jag kunde fråga henne om vi kunde åka till stan eller nåt istället, så hoppades att hon skulle åka med bussen idag, vilket hon gjorde. Så vi bestämde att vi ska åka till Grand. 
Just nu känns det lite lättare. Inte 100%. Är fortfarande väldigt orolig och min mage mår inte alls bra av sån här ångest/oro. Det känns typ som att jag måste på toa hela tiden.
 
Hoppas iaf att det blir bra imorgon. Ska börja jobba tidigare också för jag ska dammsuga och lägga mattor i bilderböcker lådorna. Så ska jobba 10-13 istället för 13-16 så jag kan dammsuga när det inte är folk där.
 
Denna månadens Healthy Box.
Kommentera inlägget här: