psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Äckliga tankar och inredning

Kategori: Allmänt, Mamma, maskrosbarn, pappa, personligt

Sitter ensam och dricker vin och känner mig som en jävla alkis. Emil drack vin till maten, jag drack cola. Han har druckit 2 glas nu och en stout. Jag är på mitt andra glas och har druckit en cider också. Ändå känner jag mig som en alkoholist. 
Tror det är för att jag tycker om det där första ruset man får. När man blir glad och pratig. Samtidigt som jag mår bra då så mår jag ändå dåligt för jag verkar gladare än Emil och det måste väl betyda att jag är alkoholist?
 
Grejen att jag tycker om att vara lite lullig borde väl göra mig till en alkoholist? Om Emil sa till mig att han ville bli full hade jag inte tyckt att det var konstigt. Det hade varit normalt. Det som gör det konstigt om jag vill vara full är för att mina föräldrar är alkoholister och jag vill inte känna att jag är som dom. Det känns som att jag är det när jag vill bli full.
En grej gör mig ledsen, och det ger mig dåligt samvete för att jag blir ledsen över det. De senaste gångerna vi har druckit har jag inte känt nåt rus. Asså dom senaste 5-6 gångerna vi har druckit. Jag vet inte varför heller. Ibland äter jag mindre innan vi dricker för att jag vill känna ruset. Mår dåligt över det också. Har inte sagt det till nån. Inte ens till Emil. Det känns så äckligt att jag gör så. Och att jag känner så. 
Emil spelar CS. Det är därför jag dricker ensam nu. Han körde en karta, han sa att han bara skulle göra det, men nu är han inne på andra kartan.
Första kartan höll jag mig sysselsatt på. Drack cider och satte upp kakeldekoren. Men nu dricker jag vin och bara sitter här och väntar. Har ingen att prata med eller nåt .. ibland hatar jag att jag inte har några kompisar. Samtidigt kan jag inte lita på någon.
Jag orkar inte skriva mer nu. Mår dåligt över alla mina tankar och känslor.
 
Före bild på köket. Hade redan börjat sätta upp dekoren när jag kom på att jag ville ha en före bild. Och det är lite skit ivägen också. Men men. Jävligt tråkigt kök.
 
Efter bild. Ser mycket finare ut. Vet inte om jag ska sätta upp på resten. Ska prata med Emil sen. Kunde inte sätta nån bakom kranen heller. Behöver kanske skära en sån isf så det passar men det kan se konstigt ut. Får se. Knopparna är så himla fula också. Man skär sig på dom hela tiden och dom fastnar i byxfickorna. Igår fick jag ett köttsår på mitt finger när jag skulle göra nåt i nåt skåp. Jag vet inte hur mycket man får ändra i en hyreslägenhet? Vet inte om man måste prata med HSB om man vill sätta i nya knoppar?
 
 
Sen tänkte jag fråga vilka det är som läser här? Har blivit några fler regelbundna visningar. Inte många alls men det lilla betyder ändå något för mig (:
 
Kommentera inlägget här: