psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Väntan, alltid denna väntan

Kategori: dåliga dagar, maskrosbarn, pappa

Farsan ringde nyss. Egentligen skulle han börja med antabus i onsdags förra veckan, nu sa han att han skulle börja på måndag. Han skjuter upp det hela tiden. Han sa också att han hade pratat med nån tjej på soc eller nåt och hon hade sagt att han inte har så allvarliga alkoholproblem eftersom han har gått ifrån sprit & starköl till folköl. Jag ba: men du har ju druckit typ varje dag i över tio år? Så sa farsan: ja, jag vet, men hon sa att det inte var så allvarligt eftersom jag har lyckats hålla mig till folköl nu.
Vad spelar det för roll? På helgerna är han full. Varje dag dricker han typ 6 folköl. Han har druckit i hela mitt liv. Visst, han dricker inte så mycket som han gjorde under skilsmässan och innan det, men han dricker varje dag. Hur kan hon säga att det inte är så allvarligt? För att han har kvar sitt jobb? För att han har kvar sin lägenhet?
Vi då? Hans barn? Bra att inga sockärringar har några hjärnceller. Det skulle funka mycket bättre om dom tänkte på barnen och verkligen försökte hjälpa dom än att bara sitta där, prata lite och sen säga att det kommer lösa sig. GÖR NÅGOT ÅT PROBLEMEN ISTÄLLET FÖR ATT BARA SITTA DÄR OCH HUMMA.
Jag är arg .. Dom gör mig så jävla irriterad. Orkar inte ..