psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Operation

Kategori: Allmänt

Nu var det väldigt längesen jag skrev och kom bara på nyss spontant att skriva nåt. Julen i år firade vi i Göteborg. Vi sov 2 nätter hos min storasyster och två nätter hos min ena lillasyster. Själva julafton firade vi hos min lillasyster, hade knytkalas. Det blev väldigt lyckat faktiskt, inget bråk eller tjafs. Och på själva julafton började Alwin försöka göra rörelserna till Imse Vimse spindel själv. Egentligen hade jag behövt skriva ett heelt inlägg om Alwins utveckling då han inte är "alla andra" men jag orkar inte. Har ingen energi alls.
Jag pluggar matte 1a just nu. Behöver komplettera för att kunna söka in på universitetet. Har väldigt svårt för matte så det går segt. Speciellt när jag måste ha Alwin hemma så ofta för att det går magsjuka på förskolan heeela tiden. Vill inte att han får det i onödan liksom. 
Idag utmanade jag mig själv och beställde hem pizza. Har aldrig gjort det själv innan för att jag inte vågar ta emot maten. Ibland hittar dom inte lägenheten heller då den är lite gömd så då måste man gå ut och möta, så jag har helt enkelt inte vågat.
Men idag sket jag i det och beställde ändå. Måste ju bli av med den här jävla ångesten nån gång.
 
Den 14 januari, alltså på måndag, ska Alwin opereras. Jag la märke till en knöl i hans ljumske i somras och tänkte först bara att det försvinner av sig själv.Och ibland var det borta, ibland kom den tillbaka. Så jag ringde VC och dom undersökte. Just då var inte knölen framme så dom skickade en remiss till operation så att de kunde kolla på den där. Och den läkaren kollade också men knölen var inte där då heller, så hon sa att efter det jag berättat och beskrivit så var hon väldigt säker på att det är ljumskbråck. Och det är vårdgaranti på 3 månader så på måndag blir det operation.
Fasta från kl 00 söndag natt.Han får dricka vatten till kl 7, sen får han inte ha något mer. Vi ska vara på sjukhuset kl 9:15.
Vet inte hur det kommer gå om han ska vakna typ kl 3 som han kan göra ibland, och då hålla sig vaken också. Om han inte får äta vet jag inte vad som händer .. Man kan ju hoppas att han sover till 7 eller är vaken lite på natten och vaknar senare på morgonen.
Sån ångest inför det här.
Kommentera inlägget här: