psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Du har lämnat mig på de jävligaste av platser

Kategori: Alwin, bra dagar

I lördags åkte vi faktiskt till Mio. Vi har velat göra det i flera månader. Vi har behövt ny soffa i några år men eftersom vi bodde i en etta innan ville vi inte köpa en då eftersom vi vill ha en stor soffa. Och nu när vi bor här, i en fyra, är våran nuvarande soffa alldeles för liten. På ena sidan av rummet har vi ett hemmabyggt barbord som dom som bodde här innan har byggt. Inte jättesnyggt men det är rätt gött att sitta där och käka när man kollar på TV. Men det händer inte alltföt ofta nuförtiden. 
Men iaf, vi kollade på soffor på Mio och hittade flera stycken. Vi vill såklart inte ha samma .. Men jag antar att det blir den Emil vill ha. Den heter Friday, den som fanns framme i affären hade ett cozy hörn och jag tror inte att det skulle passa här så vi ska nog ha en vanlig, med divan till höger och schäslong till vänster. Eller tvärtom. Så Emil får nog den han vill ha, vi måste bara komma överens om färg nu .. Han vill ha en mörkgrå, nästan svart. Jag vill ha en ljusgrå. 
Färger på väggarna här är så jävla fula. Ena väggen, där soffan ska stå, har nån slags mensfärg? Asful. Dom andra väggarna är typ .. Lite mörkare än vit. Typ äggskal? Eller nån sån konstig färg .. Och nån gång, har Emil sagt iaf, så ska vi måla om mensväggen. Jag antar att det kommer ta några år men ändå. När vi väl målar så tror jag att det kommer passa mycket bättre med en ljusare soffa. Vi har en mörk nu och jag gillar inte det .. Ser bara ut som en stor mörk klump i rummet. Det lär ju se bättre ut med större, finare soffa men ändå. Vi ska ta bort barbordet sen också annars får inte soffan plats. Men jag skulle ändå vilja ha en ljus soffa ):
Jag vill iaf att vi ska ha ny soffa innan 1 april för då ska Alwin ha kalas. Så vi måste bestämma oss snart ..
 
En annan sak som är bestämt nu är att Emil och Alwin ska åka till Alwins farmor helgen som kommer :o
Vi har pratat om det några gånger men inte riktigt bestämt nåt. Emils mamma har frågat också (hon ger hela tider "hintar" till Emil om att jag behöver sova. (Det är egentligen inte hintar, hon säger det rakt ut.)) men iaf, jag har varit osäker och Emil har inte riktigt vågat åka dit ensam med Alwin. Det är först tåg till Älmhult, tar kanske 40 min. Sen ska man vänta där ett tag, sen är det buss en timme till Olofström, sen är det en bit att gå hem till henne.
Det jobbigaste kommer bli om han inte kan gå tidigare från jobbet på fredag. Alwin måste ha medicin kl 19 och det är ju inte så kul att ge på en buss .. Det hade nog gått men man vill ju ha det så enkelt som möjligt.
 
Jag är väldigt glad över det. Jag behöver verkligen sova. Och jag kommer antagligen städa massa. Sånt som jag inte hinner när Alwin är vaken. Jag har bestämt att jag ska gå på promenad också. Käka när jag vill, äta godis, spela, kolla på TV. SOVA. 
Det känns som att jag kommer vakna ändå under natten för att jag kommer sakna Alwin men ah .. Får se hur det går. Känns kul iaf och jag längtar faktiskt efter lite egentid (:
 
 
Kommentera inlägget här: