psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

När får man sova?

Kategori: Allmänt, familj

Alwin är lite mer än 8 månader nu och han är inne i en separationsångestfas, oftast så får jag inte gå ut ur rummet utan att han börjar gråta. Jag får ångest när jag ska gå på toa och skickar över Alwin till Emil ..
På nätterna vaknar han en gång men är vaken i 1-2 timmar. Igår var han vaken mellan 5-7, jag höll honom vaken den sista tiden för det kändes onödigt att låta honom somna och sen väcka kl 7 för medicin. Så efter medicinen så somnade han, sen sov jag och Emil vidare också. (Emil har för övrigt varit sjuk i en vecka och har sovit hur mycket som helst. (inte alls bitter)).
Jag har tagit alla nätter, alla blöjor, alla nattningar, alla matningar. Allt. Fått alldeles för lite sömn. Varit så sjukt irriterad på Emil när han bara har sovit sovit och sovit. Jag vet att han har varit sjuk men han sov så överdrivet  mycket? Sov middag typ 2-3 ggr per dag och sov hela nätter.
Jag har aldrig varit såhär trött i hela mitt liv. Eller jo. När vi var inlagda på sjukhus och Alwin krampade en gång i timmen. Hela dygn. Jag sov ju ingenting. Och under en kramp så var en sköterska på rummet och jag försökte väcka Emil men hon sa att han skulle få fortsätta sova. Att en av oss behöver sova för att orka. Det var bara det att Emil fick ju sova hela tiden? Jag vaknade när Alwin krampa. Innan han krampa till och med, så jag fick sova med Alwin. Sen ammade jag också de tillfällen Alwin orkade. Jag fick aldrig sova ut på sjukhuset. Jag har inte fått  8 timmars sömn som jag behöver sen mitten av graviditeten.
Jag är bitter och blabla men jag skriver av mig här. Får ur mig all skit jag irriterar mig på som jag borde ta upp med Emil .. Men jag orkar inte. Han kommer bara säga att jag ska få sova i helgen. Men det går ju inte. 
Jag tar natten. Kl 7 ska vi upp. Sen behöver Emil vakna till så han ligger och kollar telefonen ett tag. Sen kan han gå upp med Alwin. Då är jag typ vaken. Och han vet att det tar hur lång tid som helst för mig att somna. Kan ta över en timme ibland. 
Men skit samma. Alwin sover nu och har gjort i 20 min, har jag otur så vaknar han om 10. Jag vill hinna spela lite. 
Ska försöka skriva oftare.
 
 
Kommentera inlägget här: