psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Vecka 40

Kategori: Allmänt, Graviditet

Skulle vart på aurora igår och sen hos barnmorskan men trodde att det var idag så fick ta aurora mötet på telefon. Är helt vimsig i huvet nu. Glömmer bort saker och blandar ihop massa.
Vi prata iaf om min rädsla igen. Hon tycker jag ska ringa in till förlossningen tidigt när jag väl börjar känna av nånting, hon trodde att jag annars kommer vara kvar här hemma för länge för att jag tycker det är obehagligt att vara på sjukhus med massa människor och att jag därför kommer ha mer ont än jag behöver ha.
Så jag ska ringa in tidigt, åka in och säga att jag vill ha EDA tidigt, eller att dom ska förbereda den så att dom bara kan spruta in den sen när allt blir för jobbigt, så jag slipper vänta på en läkare i typ en timma när jag väl vill ha den.
 
Och får jag panik eller känner att jag inte klarar av mer så blir det kejsarsnitt. Hon tyckte inte jag skulle ha narkos eftersom det är massa fler personer i rummet då, jag är ensam och jag kommer vakna upp i ett helt annat rum utan Emil, så hon tror att det blir bäst med vanligt. Känns läskigt om man hör när dom skär upp magen och drar ut bebisen men jag måste ju få ut honom på nåt sätt ..
 
Hyresvärden började byta ut golvet i tisdags. Han höll på på måndagen också, och han skulle vara klar då men nepp .. Han kommer tillbaka imorgon kl 9. Vi har skärmat av halva lägenheten så katterna inte är i köket men jag tycker synd om dom. Lägenheten är ju mycket större nu när vi bara har halva än vad våran förra lägenhet var men tycker ändå synd om dom för det känns så litet .. men men. Dom klarar sig tills imorgon.
Emil har fått sova på soffan för att katterna inte ska vara ensamma på natten och jag har fått hela våran säng för mig själv och det är faktiskt rätt skönt. Speciellt nu när jag är så stor. Nackdelen är att han har badrummet på sin sida lägenheten så jag måste gå värsta långt när jag behöver gå på toa på natten. 
 
Inga känningar eller nåt än så länge. Vet inte ens om jag känt sammandragningar? Det jag känner är när han sparkar och när han trycker ner huvet så att det sticks.
Antar att jag går över tiden.
Kommentera inlägget här: