psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Kedjetäcke, bollväst & planeringstavla.

Kategori: Allmänt, Arbetsterapeut, ångest

HSB har vart här, tog kanske 15 min. Inte så farligt men eftersom jag förberett mig på en speciell tid så rasar hela min värld typ när det blir ändrat. Men varför skulle dom bry sig om att komma på en tid som vi bestämt?
Nää det hade ju vart konstigt ..
 
Har vart på psyket nu, AT pratade massor om täcket, hur jag har det, olika aktiviteter jag gör m.m. Han prata också om en ny grej, en bollväst. Funkar ungefär som ett bolltäcke fast tvärtom .. Bolltäcke ska man ha när man ska slappna av, sova eller lugna ner sig på något sätt, bollväst ska man ha när man gör en aktivitet som man tycker är jobbig. T.ex när man är i skolan, om man tycker det är jobbigt med matte eller något, när man är ute och promenerar eller liknande. Eftersom jag tycker att det är jobbigt att gå ut och gå så fråga han om jag kunde tänka mig att prova en sån väst. Den ska hjälpa till med koncentrationen och få en att slappna av vid situationer man tycker är jobbiga. Istället för att ta medicin typ. 
Jag ska ha den när jag är ute och promenerar. Jag har en obehagskänsla i kroppen varje gång jag går ut. Jag vet inte riktigt varför eller vad det är, men jag känner mig alltid iakttagen typ. Om jag är ute och går och nån kollar fort på mig (precis som jag också gör på folk), så tror jag att dom tycker massa saker om mig. Dåliga såklart. 
Så jag ska prova den västen och se om den kan få mig att slappna av. Om den inte hjälper så gör den inte det, om den hjälper så är det ju mycket bättre än medicin.
Den ska inte synas heller om man har en tröja över. Man kan iofs inte ha den på sommaren isf men iaf. Är ju långt kvar tills dess. Och då får man väl ha den utanpå om den verkligen fungerar. Fast jag tror att man bara hade den ett tag. Kommer inte riktigt ihåg vad han sa. 
 
Har satt på lakan på kedjetäcket nu iaf. Den var mycket tunnare än jag trodde, och det var inte många kedjor i den. Men får se om det hjälper. Annars kan man ha kedjetäcket ovanpå de vanliga täcket, eller det vanliga täcket på kedjetäcket. Fast det beror på hur varmt man vill ha det. Ska prova med bara kedjetäcket iaf inatt så får jag se sen.
Fick med mig planeringstavla också. Hoppas inte denna blir så konstig som den andra blev. Det är en likadan men iaf.
Mötte min gamla psykolog i korridoren också. Awkward. Har ju sagt till PO att säga till henne att jag inte vill ha kontakt med henne.
 
 
Kommentera inlägget här: