psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Misshandel.

Kategori: Allmänt, Mamma, familj, maskrosbarn, personligt

Dricker cider. Min tredje. Sen blir det nog inget mer. Beror på om Emil vill ha vin sen. Känner inte av något iaf. 
Fick nyss reda på saker om min kära "mamma". 
Hon har blivit misshandlad av sin pojkvän. Häromdagen var det rättegång och han fick 3 månader i häktet (men han har tydligen varit där ett tag), och eftersom han har skött sig behöver han bara sitta 2/3 av tiden. Min storasyster, som var den som berättade för mig, hade ingen aning om att det varit rättegång. Vi har vetat länge att han misshandlar henne men hon vågar inte anmäla. Dom hade antagligen varit ute, flera stycken, och det var dom som anmälde honom, inte min "mamma". 
 
Herregud vad jag blir irriterad på min lillasyster. Hon skrev till min storasyster om det som hänt. Jag vet inte ens när allt hände. Sen blir hon sur för att jag och min storasyster vill få reda på om våran mamma åker in på sjukhus för misshandel eller liknande? Hon tycker att det är så stressigt när sånt händer så hon orkar inte ens smsa sina syskon om deras mamma. Hur fan ska jag kunna träffa dom vid jul? Hur ska jag INTE kunna skälla ut dom? För det får man inte. Så fort man säger något om sånt, hur dom beter sig, då ska man hålla käften. "Det är ingen idé att bråka, ingen idé att säga nåt". 
Jag förstår verkligen inte hur dom tänker. 
Kommentera inlägget här: