psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

När det känns som om ditt bästa inte är tillräckligt bra.

Kategori: Allmänt, social fobi

Har haft ångest i tre timmar nu.
Ångest över att behöva ringa tandläkarn, ångest över att få tid samma dag, ångest att gå dit, ångest att vara där, ångest att ligga på en stol och ha en främmande man som pillar i min mun, ångest att gå till receptionen och prata när det var folk där.
Jag kom dit och skrev in mitt personnr på självincheckningsgrejen som jag inte har sett förrän jag var med Emil hos tandläkarn i mars. Såna fanns inte där jag bodde innan. Därför var det extra jobbigt att gå dit. Behöva göra något nytt.
Sen pratade jag med receptionisten för det var ingen annan där. Jag fråga om dom kunde göra nåt om man tycker det är jobbigt att vara där och hon sa att det inte gick att göra det när jag skulle vara där snart. Men sen om jag behöver en större undersökning eller operation eller vad som så kan man få narkos eller lugnande. 
Hon sa iaf att hon kunde prata med tandläkarn och säga att jag tycker det är jobbigt att vara där.
Han var snäll. Först fråga han lite om min hälsa sen kollade han på tanden och kände lite med nån pinne, så sa han att det inte var nåt farligt utan helt vanligt. Han skulle spruta in koksalt under hudfliken som ligger över tanden. Han sa att det var lite svullet också men inte så mycket. Sen spruta han in det iaf och det var nån assistent där också. Jag visste inte det så det var ganska jobbigt också. Men det var en tjej iaf.
Men så fixa han det sen var det klart. Allt tog kanske 5 min. Sen fråga han om det var längesen jag vart på undersökning så sa jag  ja. Han fråga om jag ville ha en tid och jag sa ja .. Dum. 
Nje men det känns som att jag behöver det. Och nu har jag vart där och sett hur det ser ut och vet hur man gör. Så det känns inte så farligt. Just nu.
Han sa att smärtan borde vara borta inom några dagar, annars ska jag gå dit igen. 
Så gick jag till receptionen och skulle betala. Det kosta 160 kr. Jag trodde det skulle kosta typ 1000 minst. Menmen.
Sen fråga jag om tid och hon gav mig en i oktober. Jag fråga om jag kunde få en tid när det inte är så mycket folk där och det fick jag. Så det känns bra.
 
Sen gick jag till affärn och köpte soppa och yoghurt. Gör ont att tugga ..
Det jobbiga är att jag inte känner mig särskilt duktig eller nåt. Det för fortfarande ont + att jag har väldigt ont i mina knän. Det är jobbigt att ens resa på mig. Och sätta mig. 
Vet inte om jag ska vänta med vårdcentralen eller inte. Dom lär ju bara säga att jag ska vila knäna eller nåt .. det vanliga. Vila.
 
Kommentera inlägget här: