psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Stupid me, to believe, I could depend, on stupid you.

Kategori: Allmänt

Imorse ville jag verkligen inte gå till min psykolog. Jag hade bestämt mig för att säga till henne att jag vill ha mer KBT än det som vi höll på med. Om jag ska vara helt ärlig så pratade jag med min PO om det häromdan, och Emil imorse. Och som vanligt så ville jag skjuta på det så jag slapp allt det jobbiga med att säga vad jag känner.
Men jag gick dit. Inte för att jag ville, utan för att Emil tyckte det. Då gör jag det.
Pratade lite om helgen först, sa att vi skulle på bio ikväll och att jag var nervös för det och så. 
Sen sa jag att när jag gick hos min förra psykolog så hade vi KBT, så undrade jag om det var de vi hade också, så sa hon att vi inte har det, utan hon lägger mer fokus på föräldrar och på hur mycket man påverkas av hur dem beter sig och sånt. Och hon pratade om att jag känner mycket ilska mot mina föräldrar och att det kan vara därför jag inte "vågar finnas eller synas".
Jag sa att jag hellre vill ha KBT för att det är ångesten innan jag ska göra något som jag vill bli av med. Så pratade vi lite om det och så, och hon sa att hon skulle höra sig för där efter någon som jag kan börja träffa. Men det blir sen i januari nån gång. Och hon vill fortfarande träffa mig om jag byter och sånt. 
 
Sen frågade jag om jag fick ta ut mina journaler som min förra psykolog skrev, så kollade vi med sekreteraren och så. Man måste tydligen skriva brev till dem först och sånt .. Så det ska jag göra sen eller nåt. Kanske när vi kommer hem.
 
På vägen hem köpte jag två bläckpennor för Doris leker bort dem andra hela tiden .. Och jag har börjat skriva lite och så. Kommer nog inte gå så bra denna gången heller men ändå.
 
Efter jobbet ska Emil handla, sen ska vi vara hemma några timmar, typ packa och sånt, sen ska vi till bion. Och det är snart imorgon. Fuck.
 
 
Kommentera inlägget här: