psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

Soc & psyk

Kategori: Allmänt, soc, utredning

Gick till soc igår, var as nervös innan, men gick in ändå. Träffade en gubbe, satt och snacka i typ en timme. han frågade massa om min bakgrund och så. Jag sa att jag har haft en kontaktperson och så. Och vi kom fram till att jag behöver en person som hjälper mig att ta kontakt med myndigheter och så, följer mer mig om jag behöver göra nåt typ. Och han sa att eftersom jag inte vill ha nån som bara umgås med mig och gör mig mer social, så borde jag inte ha en kontaktperson utan en PO, ett personligt ombud.
Han sa att han skulle kontakta nån han kände som jobbade som det och sen höra av sig. Så får se hur det blir.
 
Fick hem ett brev innan jag gick också, från psyk. På torsdag nästa vecka ska jag till en Neuropsykolog för samtal och sånt. Har ingen aning om hur det går till, blir antagligen till att vänta i veckor, månader eller år efter det, det är de dom sagt iaf ..
 
Kommentera inlägget här: