psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

try honesty.

Kategori: Allmänt, maskrosbarn, pappa

vad jag inte förstår är hur du kan vara så jävla .. dum i huvet. du tror att du hjälpte oss. varför? hur kan det möjligtvis ha varit din förtjänst? du fanns aldrig där när jag skrek efter hjälp. okej, du kom och hämtade mig ibland. vaddådå? jag hade klarat mig utan det, det var bara de att jag ville att du skulle hjälpa. jag ville att du skulle lyssna när jag berättade för dig vad hon hade gjort. igen. du lyssnade, men du tog inte till dig någonting. du såg mina rakbladsbett. du såg mina blåmärken, du såg hur jag så desperat försökte få uppmärksamhet. jag ville ha din uppmärksamhet. jag ville att du skulle göra något åt problemet. visa att du var bättre. gud va fel jag hade. när vi precis flyttat till dig var du helt okej, då var det mysigt att komma hem. då visste jag va jag kom hem till. jag behövde inte torka upp efter någon, tömma vinflaskor, leta efter vin, se till så att någon kom i säng, kolla så att det fanns mat, och i värsta fall se någon ligga medvetslös på golvet. men efter ett tag förstog jag hur du fungerade. du var det värsta jag visste när jag var liten. du var värre än monstrena under sängen. det måste funnits en anledning till varför jag hatade dig så. och ju längre tid som gick, desto mer fick jag reda på det. när vi bodde där fick jag laga mat ganska ofta, jag fick tvätta, jag kollade så att hon kom iväg till jobbet. jag ville slippa det. jag ville att du skulle ta hand om oss. jag ville slippa vara vuxen för ett tag, för jag blev vuxet för tidigt. jag fick tacklas med känslor man inte borde ha. tankar. allt. kalla mig självisk, visst. jag bryr mig inte om er. jag vet hur jag känner och vad jag behöver. och jag vet hur jag kände då. som att jag var tvungen till att klara av massa saker för att visa andra att det faktiskt går. folk i min egen familj, folk som trodde att dom var bättre. som dom fortfarande tror.

jag fattar inte hur ni kan vara så själviska. de är inte jag som är det. det är ni. vad gjorde ni egentligen då? ni visade ingenting. ni sa inget till någon. sedan gick jag och pratade med folk. en syo, kurator, bup och sedan soc. soc började göra utredningar för det jag berättade de. gjorde hembesök. det var jag som fick skit för det. jag ville inte ha det så. jag ville inte att vi skulle bo där med henne. ingen av oss mådde bra. jag ville bara att allt skulle fungera. jag trodde att jag gjorde rätt, in sa att jag gjorde rätt, men jag ser faktiskt när ni ljuger. jag är van vid det nu. hon sa till mig att det var mitt fel att dom kom. att allt var mitt fel. att jag förstörde familjen. klart jag trodde på henne. hon var ju min mamma. så jag slutade gå till bup, slutade gå till soc. så flyttade vi till pappa, och han är ju som han är. tror att alla har respekt för han.
jag har absolut ingen respekt alls för dig. du har visat hur pantade människor egentligen kan vara. hade jag kunnat hade jag gett dig en fet jävla käftsmäll, men man gör inte så. du ska bara veta hur jävla förbannad du gör mig. jag hade kunnat slå dig. men jag är inte som du. jag är bättre än nu. jag kommer inte mer äckliga ursäkter för att slippa saker, jag gör det ändå. för att jag måste. du är lat, du är äcklig, ful och förjävlig. synd att man inte kan välja sina föräldrar, isåfall hade jag bytt ut mina förlängesen. jag vet att mina ord inte svider, men jag tycker om att skriva vad jag känner och tycker. synd bara att du inte kan läsa .. eller ..? du hade i alla fall inte kunnat slänga ut mig. undra va du hade gjort. slått mig på riktigt? dragit dina dumma förklaringar till varför du inte sa stopp när hon var som värst?
"jag visste inte att du mådde så dåligt".
jag skar mig, jag slog mig, jag slutade äta, vad förstog du inte?
"jag trodde att du skar dig för att de va poppis då".
okej? så jag skulle skära mig för att det var "poppis"? magtröjor har vart poppis, inte fan går jag runt med det för det.
"jag trodde att det var för att du va med hon då".
så jag skulle skära mig för det? du tror inte att jag valde själv att vara med henne? du började dricka öl när du va 25, var de för att du var me morsan eller?

gud va du är dum. skäms för att vara i samma släkt som dig. vill aldrig mer se dig. du förstör mer än du tror. vill inte ens ha kalas med er, fattar du? du borde fan tänka efter. eller .. de är ju inte din smarta sida direkt.
jag vill flytta långt härifrån så jag slipper er.
vill bara kunna må bra och slippa alla känslor ni ger mig.