psykotiskaoljud

Josefiné [hjärteregn] Emil

klistriga tankar

Kategori: Allmänt, dåliga dagar

Dåraktig är du i sanning, om du av två slingrande vägar
väljer den längsta och den, som icke förer dig fram,
dåraktig är du också, om du väljer av vägar i livet
någon, som icke är rak, icke är sanning och rätt.


jag hade studiehandledartid förut, när vi bara sitter och lyssnar. ibland ska vi svara på sånt där nutidskryss. tråkigt tidsfördriv. jag satt och försökte skriva ner mina tankar istället. alla tankar som klibbar ihop och fastnar med varandra och blir till någonting jag inte kan förstå eller beskriva. försöker jag beskriva är det ingen som förstår för man måste uppleva det själv. försök att uppleva mina tankar och mina minnen så ska ni se om ni klarar av attvara så starka som ni vill att jag ska vara. jag måste, måste, måste göra saker hela tiden för att visa omvärldenatt jag mår bra. det dåliga är att jag bara gör det för omvärlden isåfall. inte för min skull, bara för eran. för att det ska se bra ut i era papper sen. jag vet att ni skriver ner allt jag säger. ni skriver ner allt jag gör. det blir många dåliga anteckningar för det är de ni fokuserar på. allt det dåliga. det går bättre nu. nu går jag upp varje dag, jag går till skolan även om jag är sen. vill inte komma mitt i en lektion och det är ju en sak, men jag gårpå nästa isåfall. jag försöker så mycket jag kan, men det kanske är bättre att förändras i långsam takt? så att jag hinner med. men ni tänker inte så. bara jag som vet hur det är tänker så.
försök inte att förstå, de kommer ni aldrig göra.